Bimer hangi konulara bakar?
BİMER uygulamasında valilikler, il içindeki kaymakamlıklar, il müdürlükleri ve bölge müdürlükleri arasında koordinasyon ve denetim yapmaktan sorumludur. Ayrıca BİMER aracılığıyla bakanlıkların merkez, bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlarına gönderilen başvuruların takibi ve koordinasyonundan sorumludur.
CİMER e hangi konularda hizmet verir?
Gençlerin kamusal hayata katılımını önemsiyoruz ve CİMER ile görüşlerinizi, önerilerinizi ve projelerinizi paylaşmanızı bekliyoruz. CİMER’in yönetim ortağı olun. Sokak hayvanları ile ilgili görüş ve önerilerinizi CİMER’e yazabilirsiniz. CİMER aracılığıyla Türk yüzyılını şekillendirecek konularda değerli görüşlerinizi dile getirebilirsiniz.
Bimer ve CİMER aynı mı?
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Beyaz Masa ile başlayan bu süreç, 2006 yılında “BİMER” (Başbakanlık İletişim Merkezi) ve ardından “CİMER” (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi) hizmetleriyle devam etti.
Alo 150 bimer ne işe yarar?
BİMER kapsamında kaymakamlıklar, valilikler ve bakanlıklarda halkla ilişkiler başvuru ofisleri kurulmuştur. Vatandaşlarımız bu ofislere bizzat gelerek başvuruda bulunabilirler. BİMER kaydı için Türkiye genelinde “Alo 150” numarası tahsis edilmiştir. Vatandaşlarımız bu numara üzerinden BİMER’e ulaşabilirler.
CİMER hangi işlere bakar?
Millet ile devlet arasında güçlü bir iletişim köprüsü olarak kurulan Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), vatandaşlarımızın dilekçe ve bilgi talepleri başta olmak üzere, devlet politikalarıyla ilgili her türlü konuda görüşlerini ifade edebilecekleri kapsamlı bir hizmet sunuyor.
BİMER’e şikayet edilen öğretmen ceza alır mı?
Danıştay’dan BİMER ve CİMER’e Başvuran Görevlilere Disiplin Cezası Verilmeyeceğine Dair Karar Bilgi edinme başvuruları, kamu görevlisi olsun veya olmasın herkes için bir başvuru sürecini düzenlediğinden, üst makamlara başvuran kamu görevlilerine, hiyerarşiyi atladıkları gerekçesiyle ceza verilmiyor.
CİMER’e yazılan yazıları kim okuyor?
13 Başvurumu kim okur? Başvuru sahibinin başvuru süreci içerisinde doğrudan kamu kurumuna gönderdiği başvurular, başvurunun gönderildiği kurumun CİMER personeli tarafından okunur.
Bimer ne demek?
BİMER, bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılarak yürütülen bir halkla ilişkiler uygulamasıdır.
Cimere kimleri şikayet edebilirim?
Vatandaşlar artık şikayet ve taleplerini kamu kurumlarının üst makamlarına daha kolay iletebilecek. CİMER’e başvuruda bulunabilecek kişiler: 12 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, karşılıklılık kapsamında Türkiye’de ikamet eden yabancılar ve özel hukuk tüzel kişileri.
Bir firmayı nasıl şikayet edebilirim?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunularak, tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.
CİMER şikayet kaç günde sonuçlanır?
TALEBİME NE KADAR SÜREDE CEVAP ALABİLİRİM? 1) 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamında yapılan talep ve şikâyetlerin cevap süresi 30 gündür. 2) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında yapılan taleplerin cevap süresi 15 iş günüdür.
Bimer ne zaman kuruldu?
BİMER Uygulaması, 24 Şubat 2006 tarihinde bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılarak hizmete sunulan önemli bir halkla ilişkiler projesidir. Kuruluşu ve işleyişine ilişkin hususlar 20 Ocak 2006 tarihli ve 26055 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Başbakanlık Genelgesi ile belirlenmiştir.
Bimer hangi şikayetlere bakar?
BİMER (Başbakanlık İletişim Merkezi), vatandaşların taleplerini, ihbarlarını ve şikayetlerini doğrudan Başbakanlığa iletmelerini sağlayan bir web servisidir. 20 Kasım 2006’da Resmi Gazete’de yayımlanarak hizmete girmiştir.
150 ne için aranır?
Kamu kurumlarının hizmetlerine ilişkin diğer sorun ve görüşleriniz için Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) başvuru formunu kullanabilir veya 150 numaralı çağrı merkezini arayabilirsiniz.
CİMER’e şikayet edince isim gözükür mü?
Gerektiğinde bu bilgiler Bilgi ve CİMER yetkilileri ve Bakanlığımız Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği Genel Koordinatörleri tarafından gizli tutulabilir. Şikayet başvurularında kimlik ve iletişim bilgileri gizlenmemelidir.
Cimere hangi kurumlar şikayet edilir?
Vatandaşlar artık şikayet ve taleplerini kamu kurumlarının üst makamlarına daha kolay iletebilecek. CİMER’e başvuruda bulunabilecek kişiler: 12 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, karşılıklılık kapsamında Türkiye’de ikamet eden yabancılar ve özel hukuk tüzel kişileri.
CİMER’e yapılan şikayeti karşı taraf görür mü?
Şikayet niteliğindeki başvurularda, CİMER personeli gerekli gördüğü takdirde başvurucunun yararına kimlik ve iletişim bilgileri gizlenebilir. Bu durumda başvurucunun kimlik ve iletişim bilgileri gizli olarak işlenecek ve kesinleştirilecektir.
CİMER şikayeti sonrası ne olur?
CİMER şikayetinin sonucu nedir? CİMER’e yapılan şikayet başvuruları ilgili kamu kuruluşuna iletilir ve bu kuruluş tarafından incelenir. Başvuru sahibine başvurunun sonucu bildirilir. Şikayet başvuruları en geç 30 gün içinde işleme alınır.
Hakkımda CİMER şikayeti var mı?
Başvurunuzu .tr veya e-Devlet üzerinden Başvuru Talebi ekranından takip edebilirsiniz. Ayrıca CİMER Çağrı Merkezi’ni (0312 590 20 00 / 0) arayarak başvurunuzun durumunu öğrenebilirsiniz.